August 2, 2016

December 31, 2015

Featured Posts

מחלות נפוצות אצל חתולים

חתולים חשופים למחלות, אלרגיות וזיהומים שונים. על מנת להעניק לחתול את הטיפול המתאים והיעיל ביותר יש לזהות את התופעה ומומלץ תמיד לקחת את החתול לבדיקה תקופתית אצל וטרינר.

הקאות עקב הצטברות כדורי שיער- אחת הסיבות הנפוצות להקאות על ידי חתולים היא כדורי שיער המצטברים בפרוותם. את כדורי השיער ניתן לזהות על פי צבעם האפור וצורתם הכדורית המופיעה בקיא עצמו. על מנת למנוע תופעת הקאה עקב כדורי שיער יש לשמור על פרוות החתול נקייה ומוברשת. הקאות המופיעות במחזוריות יכולות להיות רמז לדלקת בכליות או לפעילות מוגברת של בלוטת התריס. תופעה זו נפוצה אצל חתולים מבוגרים ויש לקחת את החתול לווטרינר לטובת טיפול תרופתי.

דלקת דרכי השתן – FUS- במידה והחתול שלכם מתאמץ לתת שתן, נותן מעט שתן או שיש לו דם בשתן, סביר להניח כי הוא סובל מדלקת בדרכי השתן.
תסמונת זו שכיחה יותר אצל חתולים זכרים ובמקרה של זיהוי, יש לקחת את החתול לווטרינר באופן מיידי שכן הוא נמצא בסכנת חיים ממשית.

סוכרת חתולים- סוכרת חתולים נפוצה אצל חתולים מבוגרים שאינם מסוגלים לווסת את רמות הסוכר בדמם. הסימפטומים לסוכרת חתולים מתבטאים בהטלת שתן רב, צמא מוגזם, אובדן משקל או השמנת יתר. במקרה של סוכרת חתולים חשוב לשמור על החתול בסביבה הביתית ולוודא כי הוא אוכל אך ורק אוכל חתולים שהומלץ לו על ידי הווטרינר.

איידס חתולים – FIV - נגיף ה – HIV ממוטט את המערכת החיסונית של החתול, בדומה לנגיף ה- FIV המקביל אצל בני אדם. יחד עם זאת בני אדם אינם יכולים להידבק באיידס מחתולים הנגועים בנגיף הקטלני. מחלה זו עוברת דרך פצעים פתוחים ונשיכות, לפיכך הוראות הטיפול היחידות במקרה זה הינן הסתגרות החתול בבית ובידודו מהעולם החיצון.

דלקת דרכי הנשימה- דלקת דרכי הנשימה אצל חתולים דומה להתקררות או שפעת אצל בני אדם ומאופיינת בהתעטשויות רבות, עיניים אדומות ואף נוזל. במקרים אלה יתאים הווטרינר לחתולכם טיפול הכולל שתייה ואכילה מרובה, העלאת רמת הלחות בסביבת המחייה וטיפול אנטיביוטי

כלמידיה- הכלמידיה הינו נגיף התוקף את רקמות העיניים של החתול ולאט לאט מתפשט אל שתי העיניים במקרה זה יש להרבות בשתייה ולקחת את החתול לווטרינר אשר ימליץ על טיפול אנטיביוטי

שלשולים- שלשולים בקרב חתולים נובעים בדרך כלל מתפריט לא מאוזן או לא מתאים. התאמת תפריט מאוזן ובריא לחתולכם המכיל את כל הוויטמינים והמינרלים הדרושים לו, ימנע שלשולים, הקאות ומחלות נוספות.

Follow Us

Search By Tags

• Google+ Basic Square

טיפולים שיגרתיים - טיפולים אורתופדים - טיפולים כירורגיים - טיפולים קוסמטיים - טיפולים בחיות אקזוטיות - טיפולי שיניים -  אולטרסאונד - אדוסקופיה - ביצוע בדיקות מעבדה