גור החתולים החדש

שיכיר את קולך ולא יירתע ממנו

מצד שני יש להימנע מלחשוף אותו לסביבה מחוץ לבית שאינה רצויה גם מבחינה רפואית,

שהרי הגור עדיין אינו מחוסן, ובנוסף זו סביבה קולנית ורועשת הדורשת חשיפה הדרגתית

הכן לגור פינה מרופדת משלו, שקטה ונוחה בה יוכל להתכרבל ולישון. זכור, כי מדובר ב"תינוק" שישן הרבה עד 18 שעות ביממה

תזונה- השנה ראשונה לחיי הגור הינה שנה מאד קריטית בחייו, בשנה זו הגור גדל והופך לחתול בוגר

שיני החלב צומחות ומתחלפות עד הגיעו לגיל חצי שנה, רגליו ועצמותיו מתארכות וגופו צומח

לגודלו הסופי. כל תהליך הגידול מתרחש בתקופה קצרה ולכן יש חשיבות רבה לתזונה נכונה

גור חייב לאכול בשנתו הראשונה מזון גורים באיכות טובה מחברת מזון מוכרת (יוקנובה (IAMS), הילס, פרו-פלן, רויאל קאנין וכו').

תפריטו של החתול צריך להתבסס רובו ככולו על אוכל יבש או רטוב המיועד לחתולים, ויש להמעיט ככל האפשר בתוספות ביתיות‼ מזון מסחרי המיועד לחתולים מכיל את ההרכב המאוזן, המלא והנכון של כל רכיבי הדיאטה הנחוצים לחתול, לשמירה על בריאותו ומשקל תקין.

מרבית החתולים יודעים להגביל את כמות המזון שלהם לפי צורכם, כך שניתן כבר לגור הקטן להשאיר כלי אוכל עם כל כמות המזון היומית המומלצת לו, כך שיוכל לאכול מתי שיחפוץ בכך.

כמות המזון בהתאם להוראות הכתובות על שקית המזון בהתאם לגילו ומשקלו. מים טריים צריכים להיות זמינים לחתול בכל שעות היום.

רצוי להקצות לגור החתולים חדר משלו, לשים את קופסת הצרכים שלו (ארגז החול) בצד אחד ובפינה אחרת כלי מים ואזור שינה. חשוב לדעת פרט חשוב ביותר גם בטיפול בבעיות התנהגותיות: חיית מחמד לעולם לא תעשה צרכיה באותו מקום ממנו היא אוכלת או בו היא ישנה. הגור ישהה בחדרו בלילה ובזמן שהוא לבד בבית...

אם הגור ''נתפס'' בזמן אמת עושה צרכים מחוץ לקופסה או ארגז החול שלו יש להעבירו מיידית חזרה לארגז החול. לעומת זאת אם איחרת ומחכה לך ''מתנה'' אין טעם לנזוף בגור או לטבול בה את ראשו!!! זאת טעות נפוצה שרק גורמת לגור לפחד ממך. הדבר היחיד שיש לעשות הוא לנקות היטב את המקום שלא יישארו ריחות (רצוי להשתמש בחומר אנזימי- SOX לצורך זה).

לעומת זאת יש לתת חיזוק חיובי של ליטוף, טון דיבור נעים ואף צ'ופר כאשר הגור ניגש ועושה צרכים בארגז החול שלו.

זכרו כלל חשוב באילוף: צרכיה העיקריים של חיית מחמד הם תשומת לב (בכל צורה שהיא) ומזון ולכן תתאמץ יתר על המידה בעבורם. חיזוק חיובי הוא החשוב מכל, אם כך!

חיסונים- הגור זקוק לשלושה חיסוני מרובעת, החל מגיל תשעה שבועות בהפרש של שבועיים עד ארבעה שבועות ביניהם. יש חשיבות רבה לשמירת הפרש זה על מנת להשיג יעילות מקסימלית ביצירת הנוגדנים. בהמשך יקבל החתול חיסון מרובעת פעם בשנה. חיסוני כלבת ושבב אלקטרוני ניתן לשלב, כמו כן, בתקופת החיסונים. בנוסף, על החתול לקבל שתי זריקות בשנה למניעת תולעי מעיים. רק עשרה ימים לאחר החיסון האחרון ניתן להוציא את הגור אל מחוץ לבית, מכיוון שעד אז עדיין יש סיכוי להדבקות במחלות. במשך תקופת החיסונים חשוב אף להיזהר שלא להביא לביתנו את הוירוסים בנעלינו או בבגדנו.

חיסון המרובעת, כשמו, מחסן כנגד ארבעה גורמי מחלה: פרווירוס מוחלש (כנגד מחלת הפנלאוקופניה או חתלתלת), הרפס וירוס מוחלש (רינוטרכאיטיס), קליצ'י וירוס וקלאמידיה מוחלשים (INACTIVATED ). חיסון כלבת ניתן לתת לחתולים שיוצאים מביתם, בגיל 3 חודשים.

טיפול נגד פרעושים ניתן לתת מגיל 6 שבועות באמפולות, או בפרונטליין ספריי מגיל יומיים (השימוש מותר גם לחתולות הרות).

טיפול נגד תולעים (הגור נדבק בתולעים אלו כבר ברחם אימו) מגיל שבועיים – פירנטל. זריקות נגד תולעים מגיל ששה שבועות. דרונציט ספוט-און מגיל תשעה שבועות.

שיניים- גור חתולים מחליף את שיני החלב שלו בשיניים הקבועות, והתהליך נמשך עד גיל ששה חודשים.

היגיינת הפה הינה חלק בלתי נפרד מהטיפול השגרתי בחתול, וכמו באנשים – גם כאן חשיבותה במניעת בעיות עתידיות וכואבות. בחיות מחמד, הבעיה הדנטלית העיקרית הינה הצטברות של אבנית, הגורמת לנסיגת חניכיים ולדלקות החל מ-GENGIVITIS ועד PERIODONTITIS חמורה, כאשר החיידקים המעורבים בדלקת עלולים להתפשט אל זרם הדם והלימפה וכך לנדוד לאברים רחוקים בגוף ושם להתיישב ולגרום מחלות חמורות, אשר הנפוצות ביותר הן דלקת כליות ודלקת שסתומי הלב (ENDOCARDITIS).

הדרך הטובה ביותר למנוע את הצטברות האבנית היא צחצוח השיניים בצורה קבועה במשחות שיניים המיוחדות לחיות מחמד. אמצעים נוספים הם שימוש בביסקוויטים מיוחדים המכילים חומר אנזימטי המונע אבנית, מי פה וכן מזון רפואי לתמיכה וניקוי השיניים. ניתן גם להשתמש בשתי טיפותOraZn  ישירות על החניכיים.

אי טיפול מניעתי מקדים את המועד בו יזדקק החתול לניקוי שיניים. חשוב לכן לעקוב ולבדוק את מצב הפה והשיניים, ולגשת לוטרינר כאשר מבחינים בריח רע או בחוסר תאבון.

כמו בבני אדם, גם חיות המחמד שלנו סובלות מחורים בשיניים ולכן בזמן ניקוי שיניים אנו בודקים גם כל שן ושן ביסודיות.

נשמח לראותכם עם חיית מחמד בריאה, והצוות המיומן שלנו ישמח לסייע בכל שאלה שתתעורר

זכרו, עדיפה המניעה על הרפואה